15 49.0138 8.38624 arrow 0 arrow 1 5000 1 0 horizontal http://www.egaga.pl 300 4000
Jesteśmy blisko dzieci

Zdrowe sposoby na deszczową chandrę

Agata Opiela
1 sierpnia 2018

Gdy za oknem wciąż pada, a ty właśnie jesteś na wymarzonych wakacjach, albo po prostu deszczowa pogoda negatywnie wpływa na twoje samopoczucie, skorzystaj z porad, które z pewnością zmienią ten nastrój i odbiją się korzystnie na zdrowiu.

Światło

Nastrój, który dopada nas wraz z deszczową pogodą to w dużej mierze efekt mniejszego dostępu do światła słonecznego. Większa ekspozycja na światło pobudza nasz organizm do mniejszej produkcji melatoniny, „hormonu snu” i tym samym zmniejsza zapotrzebowanie na sen w ciągu dnia.

Rzeczywiście słońce jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wpływa korzystnie na samopoczucie, pobudza wydzielanie wielu hormonów, umożliwia syntezę witaminy D. Pochmurny dzień nie musi jednak oznaczać dnia bez słońca i naturalnego światła. Kiedy niebo jest zachmurzone, do powierzchni Ziemi dociera około 40 procent promieniowania słonecznego. I właściwie w taką pogodę najlepiej jest się opalać.

Słońce opala skórę, a jednocześnie nie jest tak niebezpieczne, jak w czasie bezchmurnej pogody. Nawet jeśli pogoda jest rzeczywiście fatalna, nie należy rezygnować z pobytu na zewnątrz. Nie ma przecież złej pogody, jest tylko niewłaściwe do niej przygotowanie.

Nasze ciała są stworzone do tego, by funkcjonować w ciągu dnia, dlatego też przebywanie na zewnątrz, w naturalnym świetle, daje im sygnał do tego, że powinny mieć więcej energii.

Ruch

Gdy nie masz energii, nie masz też ochoty na sport, a gdy przez długi czas nie praktykujesz żadnej aktywności fizycznej, coraz trudniej ci ją rozpocząć. Jeśli nie masz ochoty na aktywność fizyczną, zacznij od najprostszych jej form. Wyjdź na spacer, rower, basen. Szybko zorientujesz się, że po takiej aktywności organizm dostanie dawkę naturalnych hormonów szczęścia i następnym razem będzie ci łatwiej się zmobilizować.

Zdrowe przekąski

Do produkcji serotoniny, hormonu szczęścia, potrzebne są węglowodany. Pamiętaj jednak, aby pochodziły ze zdrowego źródła. W deszczową pogodę można przygotować zdrowy deser, który z pewnością poprawi nastrój. Domowa „nutella” to idealna przekąska na pochmurne dni.

Domowa „nutella” – pyszna i zdrowa bomba magnezu

Składniki:
• ¾ szklanki ziaren słonecznika
• 2 czubate łyżki kakao
• 1/4 szklanki wody
• pół szklanki daktyli
• łyżka oleju kokosowego

Przygotowanie:
Słonecznik prażymy na patelni. Daktyle gotujemy w szklance wody. Odcedzamy i wszystkie składniki wkładamy do dobrego blendera. Miksujemy na gładką masę.