15 49.0138 8.38624 arrow 0 arrow 1 5000 1 0 horizontal http://www.egaga.pl 300 4000
Jesteśmy blisko dzieci

Moda dla dzieci – realna potrzeba czy kaprys mam?

25 lutego 2019

Branża mody dla dzieci rozwija się w ostatnich latach w Polsce zaskakująco intensywnie, co ogromnie cieszy zarówno dzieci, jak i ich rodziców. Nareszcie wybór jest naprawdę szeroki i pozwala zadowolić wiele gustów. Co prawda „na mieście” dominują stylizacje z sieciówek, jednak ewidentnie widać, że również w ich ofercie krzykliwe stroje, często przerysowane lub bardzo spersonalizowane genderowo (różowe dla dziewczynek, niebieskie dla chłopców), powoli odchodzą do lamusa. Ogromnie cieszy fakt, że nie tylko na ulicach wielkich miast, ale również tych mniejszych, zaczynają się zarysowywać widoczne trendy stylowej odzieży wśród najmłodszych. Polskie marki modowe, często łączone z kolekcjami basic z sieciówek, dają naprawdę dobry efekt w stylizacjach dziecięcych.

W ostatnich latach zaobserwować można, poza silnie rosnącym trendem rozwoju branży modowej, również szacunek dla twórców. Świadomi klienci wolą zapłacić więcej, stawiając na hand made, jakość tkanin i wykonania, a także niepowtarzalny styl. Twórcy marek modowych, dbających nie tylko o wygląd oferowanych produktów, ale również o ich jakość, zarówno w zakresie designu, jak i użytych do produkcji tkanin, zyskują coraz większą popularność. Rodzice coraz bardziej świadomie dobierają dziecięcą garderobę, stawiając na jakość, a nie tylko ilość.
Pośród wielu stylów marek modowych z pewnością wyróżnia się styl boho. Dotychczas był on zarezerwowany wyłącznie dla dorosłych i od kilku lat z mniejszą lub większą intensywnością gościł na pokazach mody największych projektantów. Styl boho to potrzeba wolności, swobody i obcowania z naturą. Dlaczego tylko dorośli mieliby się tak czuć? Długie zwiewne spódnice i sukienki, delikatne kwiatowe wzory, kolorystyka nawiązująca do barw natury oraz naturalne tkaniny – oto kwintesencja stylu boho.

Jedną z polskich marek modowych tworzących w stylu boho dla dzieci jest Bohemian Youngster, która zapełniła lukę na polskim rynku właśnie skupiając się na odzieży w stylu boho. Markę Bohemian Youngster tworzą dwie siostry, dla których styl boho to nie tylko sposób na ciekawą stylizację dla dziewczynki – to sposób na postrzeganie świata, to wartości, jakie niesie ze sobą miłość do świata i natury. Bohemian Youngster to głównie niepowtarzalne spódniczki maxi, midi i sukienki w stylu boho. Nie tworzą na skalę masową – każdy produkt szyty jest w zaciszu domowej manufaktury w bardzo ograniczonej ilości. Twórczynie marki regularnie prowadzą również blog, na którym szerzą filozofię lifestylową szacunku dla przyrody i szeroko rozumianej wolności i uważności w życiu codziennym, dzieląc się swoimi doświadczeniami związanymi z wychowaniem dzieci. Niezaprzeczalnym atutem jest fakt, że obydwie siostry mają córki – co znaczy, że produkty przez nie oferowane są najpierw dokładnie testowane przez młode domowniczki i dopiero później trafiają na rynek. Gotowy produkt to nie tylko suchy projekt, to produkt przetestowany przez własne pociechy pod względem wyglądu oraz swobody poruszania się w przeróżnych warunkach – ulica, przedszkole, szkoła, podwórko, plaża. Dzięki temu twórczynie marki mają pewność, że ich produkty są nie tylko estetyczne, ale również wygodne i praktyczne – a to podstawa w przypadku odzieży dla wiecznie będących w ruchu dzieci.

Niektórzy zarzucają miłośnikom mody, iż jest to kaprys rozpieszczonych mam. Absolutnie nie można się z tym zgodzić, a już na pewno nie należy generalizować. Od małego, tak jak nasycamy dzieci nawykami żywieniowymi czy formami spędzania wolnego czasu, tak samo uczymy je pewnego stylu i postrzegania estetyki. Jedni wybierają gry na smartfonie, a drudzy wolą w tym czasie poczytać dziecku lub pójść z nim na spacer.

W obecnych czasach trudno jest się wyróżnić na tle grupy – wszyscy wszystko mają na wyciągnięcie ręki – ciocia przysyłająca z Ameryki prezenty już nie zapewni oryginalności na szkolnym korytarzu czy podwórku – obecnie przez internet zamówić można wszystko z każdego nawet najdalszego zakątka świata. To właśnie styl ubierania się daje nam szansę na stworzenie czegoś oryginalnego i niepowtarzalnego – produkty dostępne w sieciówkach – mimo że w ostatnich latach naprawdę poprawiła się ich jakość i estetyka, są powtarzalne – łatwo naciąć się na kogoś w takim samym stroju. Zupełnie inaczej jest z produktami hand made – ich ograniczona ilość na etapie produkcji od razu zapewnia nam mniejszą szanse na spotkanie identycznego egzemplarza na ulicy. Tylko w procesie pracy hand made można odpowiednio zadbać o jakość produkowanych przedmiotów. To wszystko składa się na styl życia i podejście do wielu kwestii – jeżeli chcesz być jak milion innych osób – wspaniale – to tylko i wyłącznie twój wybór i twoja decyzja – jednakże marki, takie jak Bohemian Youngster proponują ci wyjście na przeciw tym milionom i pokazanie czegoś innego – pokazanie siebie w innym świetle – w delikatnym, naturalnym, zwiewnym i jakże pociągającym świetle stylu boho. Dla jednego estetyka ubioru ma znaczenia dla innego nie ma – jednak nie ulega wątpliwości, że czym skorupka za młodu nasiąknie…

Uczmy dzieci świadomego konsumowania i tego, że bycie oryginalnym nie oznacza chęci wywyższania się ponad innych – to chęć pokazania światu, że jest się myślącą, świadomą jednostką, która sama decyduje o tym, co jest dla niej najlepsze, a nie ślepo podąża za najnowszymi trendami mody.

Agnieszka Wójcik- współzałożycielka marki Bohemian Youngster