15 49.0138 8.38624 arrow 0 arrow 1 5000 1 0 horizontal http://www.egaga.pl 300 4000
Jesteśmy blisko dzieci

Dieta dla urody

Agata Opiela
25 października 2018

Zdrowa skóra, piękne włosy, mocne i zdrowe paznokcie nie mogą istnieć bez dobrze odżywionych komórek. Niedobór substancji odżywczych szybko odbija się na stanie skóry, włosów i paznokci. Zamiast sięgać po syntetyczne suplementy diety, których biodostępność, czyli zdolność wchłaniania przez organizm jest ograniczona, z korzyścią dla zdrowia i portfela zmień dietę i sięgnij po naturalne jej suplementy.

Stan naszej skóry w dużym stopniu zależy od tego, jak na co dzień się odżywiamy.

Równowaga

Dbając o zdrową skórę i włosy, dbamy o równowagę kwasowo zasadową. Nadmiar kwasów pochodzących z dużych ilości mięsa, wędlin, produktów z białej mąki, słodyczy, kawy, alkoholu, a także stresu, powoduje, że ta równowaga zostaje naruszona. Przekwaszenie organizmu może skutkować podrażnieniami skóry, problemami z wagą oraz licznymi chorobami znanymi jako cywilizacyjne. Aby to zmienić, konieczna jest całkowita zmiana diety na zasadotwórczą. 80% spożywanych produktów powinno mieć odczyn zasadowy lub obojętny, a zatem składać się z warzyw, sałat, ziół, kiełków, owoców, bezglutenowych zbóż i naturalnych olejów.

Uważa się nawet, że w diecie powinno być nawet 4 razy więcej produktów alkalizujących niż tych kwasotwórczych. Niestety jest dokładnie odwrotnie, co prowadzi w dłuższym okresie nie tylko do problemów ze skórą, ale też do wielu poważnych chorób. W zdrowej diecie powinny znajdować się produkty silnie alkalizujące, którymi są:
• warzywa korzeniowe, liściaste, kiszonki,
• owoce (uwaga: borówki i żurawina są kwasotwórcze),
• owoce suszone: daktyle, figi, rodzynki
• soki owocowe i warzywne,
• świeże mleko krowie (niepasteryzowane)
• kasza jaglana,
• grzyby: prawdziwki, kurki
• migdały, nasiona dyni, słonecznika, sezam.

Nawodnienie

Sucha skóra, pękające usta świadczą o problemach z nawilżaniem skóry. Najlepiej zapomnieć o dużych ilościach alkoholu i kofeiny, które działają odwadniająco. Twoja skóra składa się w ponad 70% z wody. Pozbawiając się jej, powodujesz, że skóra staje się wiotka. Kiedy w organizmie brakuje wody, skóra nawadniana jest jako ostatnia. Możesz wspomóc naturalną barierę skóry, uszczelniając ją i powodując mniejszą utratę wody poprzez dostarczanie zdrowych tłuszczów. Dzięki nienasyconym kwasom tłuszczowym pobudzana jest produkcja ceramidów, które zatrzymują wodę w skórze i nadają jej elastyczność. Dlatego, włącz koniecznie do swojego codziennego jadłospisu olej lniany, oliwę z oliwek, olej sojowy, orzechy czy awokado.

Odżywienie

Aby dostarczyć składników mineralnych niezbędnych dla urody, jadaj jak najczęściej orzechy, migdały (garść dziennie), pestki dyni albo pestki słonecznika. Zawierają cynk oraz miedź, która uczestniczy w tworzeniu melaniny – naturalnego barwnika włosów. Często jadaj rzodkiewkę, kalarepkę i seler, które mają sporo krzemu. Krzem gromadzi się w roślinach głównie w skórkach i osłonkach nasion (np. ryż biały ma już tylko połowę krzemu, jaki posiada ryż pełnoziarnisty). Tam, gdzie to możliwe, zjadaj produkty ze skórką, a ich nasiona w postaci pełnoziarnistej.

Sucha, łuszcząca się skóra, częste choroby dziąseł łącznie z dużą zapadalnością na infekcje mogą świadczyć o niedoborach witaminy C. Do naturalnych i bogatych jej źródeł należy dzika róża, która ma 10 razy więcej witaminy C niż czarna porzeczka i 100 razy więcej niż jabłka. Doskonałym sposobem na zwiększenie w naszej diecie ilości witaminy C jest spożywanie sproszkowanych owoców dzikiej róży. Nie można zapomnieć o witaminie C zawartej w znanych produktach, jak natka pietruszki, rzeżucha, papryka czerwona, kiszona kapusta i owoce cytrusowe. Idealnym źródłem witaminy C jest acerola.